بیوگرافی

جدید ترین بیوگرافی روز

بیوگرافی

جدید ترین بیوگرافی روز

بیوگرافی گلشیفته فراهانی 

 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی : رهاورد (گلشیفته) فراهانی ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران و در خانواده ای هنرمند متولد شد. وی یک خواهر (شقایق ‏فراهانی، لیسانس نقاشی، بازیگر) یک برادر (آذرخش، لیسانس موسیقی، کاریکاتوریست) دارد. خانواده فراهانی یک ‏فرزند خوانده معروف نیز دارد. اردشیر رستمی کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه ‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر‎ ‎و بازیگر‎ ‎است.
او چندی پیش در سریال شهریار، در نقش شاعر شهیر آذری بازی کرد. پدرش بهزاد فراهانی متولد ‏‏۱۳۲۳، اصلیت فراهانی (اراک) دارد و از جمله بازیگران مطرح تئاتر و سینمای کشور پیش و پس از انقلاب است که ‏عمری را در رادیو گذرانده و مادرش فهیمه رحیم نیا متولد ۱۳۲۶ تهران و فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمی از ‏دانشگاه‎. D.E.A ‎علوم انسانی استراسبورگ فرانسه است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۷ در گروه هنر ملی ‏و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۴۹ به عنوان بازیگر در فیلم “تجاوز” آغاز کرد.

گلشیفته فراهانی

 

وضعیت خانوادگی

 

‏آن زمان که گلشیفته به دنیا آمد، خانواده فراهانی دیری از بازگشت شان به ایران نگذشته بود. بهزاد فراهانی سال ۵۳ به ‏دلیل مشکلاتی که برای ادامه کار در ایران می دید و به دلیل نگاه سیاسی اش به فرانسه مهاجرت کرد و پس از انقلاب ‏به ایران بازگشت، اما فضا برای هنرمند سیاسی چپ هنوز باز نشده بود.
خانواده در شرایط بد مالی به سر می بردند و ‏پدر خانواده با کارهای گوناگون از جمله مسافرکشی یا مترجمی سعی داشت تا چرخ زندگی خانواده را بچرخاند. اسم ‏گلشیفته در شناسنامه “رهاورد” ثبت شده، این بدان دلیل است که نام گلشیفته از سوی ثبت احوال در آن زمان مناسب ‏تشخیص داده نشده بود. در خانه و میان دوستان گلی صدایش می کنند، اما وی با نام گلشیفته در ایران شناخته شد. ‏کودکی اش در یوسف آباد گذشت، پنج ساله بود که آموزش موسیقی و پیانو را آغاز کرد.

 

جدا شدن او از همسرش

 

فراهانی به هفته نامه آلمانی می گوید اصلا سیاسی نیست و والدین و خواهرش برای دیدن او دائم در خط تهران – پاریس در رفت و آمد هستند. گلشیفته فراهانی (متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران) و نوازنده ایرانی است. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا و خواهر شقایق فراهانی بازیگران و است.او در سال ۱۳۸۴ با امین مهدوی ازدواج کرد.

وی در سال ۸۲ در جریان بابا عزیز با همسر آینده اش آشنا شد. امین محمد مهدوی که جزو عوامل این فیلم ‌محسوب می شد به عنوان مترجم در کنار دیگر عوامل حضور داشت. جرقه این آشنایی در فیلم ” باباعزیز” می خورد، ‌چندی بعد و در همان سال ۸۲ با یکدیگر ازدواج کردند. امین محمد مهدوی متولد ۱۵ آذر ۱۳۵۰، مترجم زبان های ‌انگلیسی، فرانسه است و به زبان های عربی و اسپانیولی هم تسلط دارد.

خبرنگار هفته نامه آلمانی سپس درباره جدایی گلشیفته از همسرش می پرسد. او می گوید: زمانی که من ایران را ترک کردم با همسرم بودم و حتی دو سال نیز با هم در خارج از ایران زندگی کردیم اما حالا دیگر از هم جدا شده ایم. و البته توضیح بیشتری درباره چرایی این جدایی نمی دهد.

خبرنگار مجله آلمانی برای اینکه مصاحبه اش را با یک فضای عاطفی به پایان ببرد درباره مردی می پرسد که در فیلم “خورش آلو با مرغ”، از فرط عشق جان می دهد. گلشیفته نیز از فرصت استفاده می کند و مردم ایران عاشقان بی نظیری در دنیا معرفی می کند که همه چیزشان را در راه عشق می دهند.

به گزارش جام نیوز، «گلشیفته فراهانی» بازیگر سابق سینمای ایران در جدیدترین فعالیت خود در فیلمی‌باعنوان «بهشت» در نقش دوست‌دختر جوانی فرانسوی ایفای نقش می‌کند.

گلشیفته در آخرین فیلم خود با نام «یاسمین» نقش یکی از دوست‌دخترهای جوانی فرانسوی را بازی کرده که در عالم موسیقی فعالیت می‌کند. زندگی «پل» و دوست‌دخترهای متعددش از جمله یاسمین (گلشیفته فراهانی) در این فیلم مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی و بی‌قید و بندی جوانان غربی را ترویج می‌کند.

 

گلشیفته فراهانی از همسر دومش بچه دار شد

 

 

جوایزی که گلشیفته فراهانی توانسته هست کسب کند 

 

 

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از بخش بین الملل شانزدهمین جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازیهای خیره کننده اش در دو فیلم -بوتیک و اشک سرما به ‏انتخاب نویسندگان و منتقدان برنده تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما‎ ‎برای بازی در فیلم اشک سرما‎برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از بخش بین‌الملل شانزدهمین جشنواره فیلم فجر. بهترین بازیگر بیست و دومین جشنواره فیلم فجر در دو فیلم «بوتیک» و «اشک سرما» به انتخاب نویسندگان و منتقدان برنده تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «اشک سرما» برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای بوتیک در جشنواره بین‌المللی فیلم سه قاره نانت ـ دوره بیست و ششم (فرانسه) کاندیدای بهترین نقش اول زن برای بوتیک جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ـ دوره بیست و دوم برنده جایزه هیأت داوران برای فیلم میم مثل مادر در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ـ دوره سی و هفتم کاندیدای بهترین نقش اول زن بوتیک در جشن خانه سینما ـ دوره هشتم کاندیدای بهترین نقش اول زن جشن برای ماهی‌ها عاشق می‌شوند در جشن خانه سینما ـ دوره نهم کاندیدای بهترین نقش اول زن برای میم مثل مادر در جشن خانه سینما ـ دوره دهم
 

 

شروع فعالیت او در هالیوود

 

گلشیفته فراهانی در سال 2018 در فیلم خروج از اتش بازی کرد که با نام داکا ان را می شناسند
که با کارگردانی سم هارگیو و فیلم نویسی جو روسو هست
و کریس همسورث نیر در داخل این فیلم بازی کرده هست
که بعد ها به اسم Extraction تغییر نام کرد

 

امید واریم از طمالب لذت برده باشید

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۷
alireza rahmani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی